Har man hund får man inte vara smal????

OK, har stött på flera helt oberoende av varandra tillfälligheter som tydligen säger att man som hundägare inte får vara smal. Jag är smal men inte mager på något sätt. Ligger på en storlek 34/36 men inte äckelmager utan ganska normal ändå. Nåväl, det får man tydligen inte vara om man har hund...

1) Fliströjor (det är ett måste som hundmänniska) även om du köper storlek XS så är de oformliga och för stora. De mindre storlekarna har bara för korta ärmar.

2) Midjeväskor - faktiskt ett praktiskt redskap nu när vinterjackan med alla fickor skall hängas undan. Hur mycket du än spänner in den så är den för stor...går inte att spänna in mer....finns inte i olika storlekar heller...

3) Rykten om mig i parken (som nått mina öron) - hon som är så tunn, det är så coolt, går där med sin stora hund och är så bra med honom... (kan man inte vara bra med hundar om man är smal?)

4) Det som sagts till mig i parken av en annan hundägare som sprang ikapp mig - är inte det där en lite för stor hund för dig?

Vad då? Förlåt för att jag är smal! Men jag råkar faktiskt älska djur i alla fall!!! Min kunskap om djur blir väl inte mindre eller sämre bara för att jag väger för lite? Eller räknas hundkunskap i kilon?

Jag har faktiskt svårt för att gå upp i vikt! Äter som en häst och försöker verkligen lägga på mig... Hoppas på 5 kilo till så att jag kan bli examinerad hunexpert!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin med prickar och ränder

Hehe, inte smal, inte tjock, inte kort, inte lång. Man får helt enkelt inte vara hundägare!! Inte i stan i alla fall....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback