Nu är det slut jul kvar

Efter alla helgers frossande och liggandes i soffan så är det slut kvar nu. När vi kom hem från norrland så såg granen så fantastiskt ledsen ut att jag igår bestämde att nu får den sova. När alla pumlor, glitter och ljus var nedplockade så var det bara grenar kvar...och golvet hade fått ny färg (grön barr tror jag den heter)

Jaja, såga ner granen och packa in den i 3 svarta säckar (vi hade en stor det här året) och sedan alla barr på golvet. När den 4:e dammsugarpåsen var full så fanns det inte fler hemma...men golvet var fortfarande täckt av en grön matta.

Käck (som jag kan vara ibland) steade jag ut för att handla fler påsar...Vi butiken intill - inga påsar, Vi butiken en bit bort - inga påsar, Konsum en bit bort - inga påsar, Konsum en längre bit bort - inga påsar och till sist Ica - inga påsar...tack då!

Ja, jag vet att endast välsorterade matbutiker säljer dammsugarpåsar nu för tiden - varför undrar jag!!! Men igår var det söndag och inga järnaffärer hade öppet så.....

Vad gör man? Bara att krångla sig in i soprummet och skamset titta sig över axeln och hoppas att ingen granne ser. Rota runt i karusellen för att hitta rätt fack och fiska upp påsen med de fulla dammsugarpåsarna...ännu mer skamset smyga ut ur soprummet och sedan hem.

Tömma dammsugarpåsen i vanlig påse...dammsuga...tömma...dammsuga...tömma...dammsuga...tömma...sen var det klart...pust...nu vet jag varför man har plstgran...

Slut jul!

Kommentarer
Postat av: V

Du är inte ensam! Det var ett flertal gånger som inte heller jag hade damsugar påsar och fick vara uppfinningsrik på samma sätt som du. Jag har numera övergett min damsugare för en som inte kräver några specialpåsar, faktiskt inga påsar alls och den funkar super. Tänker att jag även gör miljön en liten tjänst.

Kram vännen!

2009-01-13 @ 10:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback