Helt slut efter knölig vecka

Denna vecka har gått fort och det har hänt mycket! Många av de saker som jag planerat att göra...har jag inte gjort! Men många saker som jag inte planerat för har jag istället varit tvungen att göra...ja, ni vet hur det är!

Började veckan (tisdag) med en lång och skön promenad i Nackareservatet med bästa vännen K och hennes hundar E o B. I och för sig så påbörjade jag promenaden med att titta på hund istället för att titta mark...med ett nu blåsvart knä som resultat. Men promenaden var läkande, lång och skön. Tack K!

Sedan en akutbehandling på tisdag eftermiddag som också den var, trots det akuta, inspirerade och rolig. - Bra tisdag!!!

Onsdag - inställd promenad pga knä. Så det blev cheesecake bakning och röjstädning istället - skönt (nu står det inte en pinal på min diskbänk...jag är stolt). Sedan en hel "hälsoundersökning" som tog nära på tre timmar. Intressant (sitter och analyserar nu...) och avslutade den dagen med en middag i goda vänner lag.

Torsdag - ny dator kommer idag!!!! Så betala räkningar, lägga över alla dokument i nätverkets delade mapp, spara om mailadresser och mail som skall överföras....en massa tråkigt meck helt enkelt! Sedan en fika med AK som jag äntligen har börjat träffa regelbundet igen efter ett uppehåll på över ett år. Hon hade med sig en massa saker till mig att prova psykometriläsning med (se föregående inlägg) och så pratade vi en massa strunt så klart. Trevligt!

Men min vana trogen - när jag fikar så sätter jag telefonen på ljudlöst - vilket jag nu ångrar i efterhand. Jaja, när vi sitter där så känner jag att det pirrar från telefonen...slänger en snabb blick - det var K, men eftersom vi pratar ju hur många gånger som helst per dag så lät jag det va...sen pirrar det igen...jag kollar - K igen...hmmmm

AK går på toaletten så jag kollar mer noga och då ser jag att K ringt sex gånger. PANIK! Vad har hänt...ringer henne och hennes E ligger i ett epilepsianfall som pågått en timme och han kommer inte ur...hon har provat allt...

När AK kommer från toa så är jag redan påklädd och säger att jag måste gå...hon kommer också...jag passar på att fråga henne samtidigt som vi småspringer...om hon vet någon punkt för epianfall (hon jobbar med akupressur) och hon tipsar mig...just innan vi skiljs åt. Jag stoppar en Taxi och åker till K...under färden så ringer jag henne så hon kan börja trycka på punkten...sedan till mannen...för att han skall stå beredd om vi måste köra iväg E någonstans och behöver hjälp med detta.

När jag kommer fram så har trycket på punkten funkat och E har kommit ur sitt anfall...över en timme!!!! K och alla de andra djuren var medtagna så vi satte oss en stund och bara pratade strunt till paniken lagt sig. (jag var också väldigt medtagen).

Fredag - mer meck runt nya datorn. Fixade naglar och när jag äntligen kom hem var jag sååå slut att jag knappt orkade sitta. Om jag blivit så slut efter torsdagskvällen...hur slut måste inte fam K vara då?

Så idag...fortsätta med saker jag inte hunnit...meck med nya datorn...lite irriterad som man alltid blir när man håller på med sånt...men nu är snart allt på plats igen....skall påbörja kursdokumetationen till nästa helgs kursstarter...

Kommentarer
Postat av: K

Miljoner tack igen för utryckningen i tisdags!!

Skickar massor med lööööööv :-)

2009-02-04 @ 21:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback