Fåniga filmer

Somnade på soffan i går kväll...det resulterar alltid i att jag vaknar tidigt. I morse vaknade jag 06.30....jaja, gick upp och satte på kaffet...tog med mitt glas till soffan och tänkte att jag kan ju vila lite här och förströ mig med morgonTV om jag nu inte kan sova mer.

Fastnade i en film om ett par magiska basketskor. Hade man dem på sig så blev man superbäst. Killen som fick dem gick från usel spelare till proffs. Och naturligtvis så kom han mer och mer till insikt att det kanske inte var så viktigt att vara så bra egentligen utan att det var viktigare att vara sig själv och ta till vara på de saker han faktiskt var bra på utan skorna. (utan sens moral hade det ju inte blivit någon film ju...)

Men det roliga med en sån film som vänder sig till yngre tonåringar är att jag verkligen kan fastna i dem och bli glad av dem på riktigt. Det är så vackert med all moral... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback