Picknick på köksgolvet

Så det kan bli ibland...tänk er in i denna historia nu och skratta gott sen...

Mannen kommer hem och är ju så där lite arg...jag blir så klart upprörd men säger inte så mycket för jag vill inte tjafsa i onödan en dag till. Men när man biter ihop så stannar ju upprördheten kvar i kroppen på en...så full av tankar och återhållen upprördhet går jag ut i köket och lagar mat (både jag och spaghettin kokade).

Ni vet hur det känns? Gå in i den känslan...ha den med er när ni läser resten av historien...

Maten blev klar och jag lägger upp två stora portioner spaghetti med köttfärssås på två tallrikar och skall bära ut dem...då får jag kramp i ena handen som förvrids inåtbakåt...vad händer med tallriken som är i den handen? Just det! Den tippar på sida och spaghettin glider ut över hela köksgolvet.

Jag var mitt i ett steg så foten som var uppe i luften landar i den heta spaghettin...bränner foten och halkar samtidigt. För att parera fallet lutar jag mig bakåt och den andra tallrikens stora portion flyger som en båge i luften och landar överallt!!!!

Vad gör man? "Älskling maten är serverad!!!" och sätter sig på golvet och börjar äta ...eller...??? Det är ju ingen ide att bli arg för det går inte jag var ju redan arg. Overload system error!!!! Bara att ge upp och börja skura istället...plocka spaghettitrådar som hänger på alla hyllor. Tack mr Murphy!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback