Ögonbrynstrimmer...

Var en sväng inne i stan igår eftermiddag. Hade en Barbiedag - fixade naglar, köpte vinglas till min service och handlade lite grejs till ansiktet.

Barbie tyckte det var super! Men när jag står där och tittar bland smink och pincetter så rycker hon snabbt till sig en ny produkt (ny för mig i alla fall) - en ögonbrynstrimmer!!!

Men vad skall man ha den till undrade jag? Är den till för pensionärer med buskiga ögonbryn? Fast på designen så verkade den snarare vända sig till lite yngre...

Barbie var övertygad om att vi behövde en...så att vi kunde få perfekta ögonbryn. Fast jag förstod inte riktigt vad hon menade...vi har ju inte buskiga ögonbryn...Nej, men så att alla hårstrån kanske får samma längd...tyckte hon. Egentligen så visste nog inte hon heller riktigt varför vi skulle ha den men hon ville i alla fall och höll ett kramaktigt grepp om den.

Jag fick upprepade gånger påminna henne om alla våra håräventyr och hur snett det hade gått så många gånger. Till slut gav hon sig när hon äntligen förstod att vi antagligen inte skulle ha några ögonbryn alls kvar om vi skulle använda oss av denna konstiga lilla pryl...

TACK! Barbie för att jag får ha mina bryn kvar som de är!!! Men jag är inte riktigt säker på om hon verkligen har lagt den på hyllan...

Finns det någon som kan förklara för mig vad den skall vara till för???

Kommentarer
Postat av: Arne Anka

En vild gissning; Trimma ögonbrynen?
Vad jag däremot inte kan förstå är varför de skulle behöva bli snabbare än de är i originalutförande.

2008-01-12 @ 20:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback