Vem behöver barn när man har en sambo?

Det är faktiskt ganska mycket så...med män menar jag...att de blir som barn så fort de blir sambo. Man måste påminna för de kommer inte ihåg nästan någonting förutom det de själva har för ögonen. De ser inte allt som ligger framme utan plötsligt tror de att kläder själva vandrar från golv till tvättkorg.

Ja, alla dessa klassiker...men undrar jag då...de flesta har ju ändå bott själva och fått göra allt detta på egen hand. Komma ihåg att handla smör, packa inför resan, plocka undan saker osv...för de som jag har bott med har inte bott i svinstior innan de landat hos mig utan haft snygga välstädade hem (utan att mamma kommer och fixar) och de har levt fungerande liv där de har varit tvungna att komma ihåg saker.

Men vad är det då som händer? Pustar de ut och bara släpper allt när de har en "reservmamma" hemma? Är det så illa att män är så lata och lömska att de vet att tjejen kommer att fixa undan prylarna, planera och komma ihåg allt som behöver kommas ihåg..så de bara släpper och struntar i allt omkring sig?

Eller???

Kan det vara vi kvinnor som har ett sån kontrollbehov att vi måste ha den ordningen omkring oss att vi inte ens ger dem en chans...och dresserar upp männen till att bli dessa guldfiskar? Vi lär dem att inte lägga sig i för om de gör det så gör de ändå fel när de gör det på sitt sätt istället för på vårt?

Hmmm, ja det kan man ju fundera på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback