JA, jag är väl äcklig då...

Fick en riktigt svidande förolämpning av en granne här om dagen....

Var nere i tvättstugan och grannen kom ner..vi småpratade lite som man ska med grannar. Grannen berättade att de skulle åka till solen över jul och att de köpt ny säng som skulle komma vilken dag som helst nu.

Lite artigt visade jag min avund "tänk vad härligt med sol och värme...och en ny säng...det skulle jag också behöva...vad orättvist att du snart skall få det jag också vill ha" sa jag med glimten i ögat...

Svaret som om blev väldigt överrumplande "JA, som en sambo till exempel" sa grannen...

Nu hade inte vi överhuvudtaget under samtalet berört det fakta att hon för 6-7 veckor sedan fått en sambo (som hon tillkännagav på ett styrelsemöte) utan bara pratat lite ditt och datt...så hur hon kunde göra den kopplingen förstår jag inte alls.

Mitt svar blev "Njä, det har jag redan sen länge" och var väldigt förbryllad...då kom nästa skopa

"Men jag menar annat än katterna"

Nu kände jag mig verkligen förolämpad...."Ja, jag har en sambo sen många år " sa jag då

Sedan så blev det ett konstigt samtal där hon förklarade att hon trodde jag var singel och ville att jag skulle beskriva min sambo och veta hans namn som om hon inte trodde på mig...

Knasigt blev det!

Men ska det vara så svårt att tro att jag är sambo. Att någon vill leva med mig. Är jag så äcklig?

Och förresten om jag nu vaqr singel varför trodde hon att jag var avudnsjuk på henne för att hon hade sambo. Måste det vara målet för alla singelkvinnor...det har aldrig varit mitt mål i alla fall.

Men jag är väl äcklig så...


Kommentarer
Postat av: V

Vad är det för jävla attityd din granne har! Hon borde skämmas! Jag tror hon har mindervärdes komplex gentemot dig och tror att pojkvän är vad som definierar en personsvärde. Otroligt sorgligt!

2008-12-18 @ 13:20:07
Postat av: Miss X Jung

vilken sjuk människa?! Så kan man väl inte bara säga... suck, en del asså


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback