Barbie hade fel! HA!!!!

Det är inte ofta som jag verkligen kan bevisa för Barbie (mitt alterego) att jag har rätt...

Men just innan jul så klippte jag mig (hade ju lovat henne det i augusti)...och som en del av er vet så har jag ju inte sedan sommaren (och vistelsen på landet utan dusch) inte tvättat håret med schampoo.

Jag kör inte heller med den där balsamtvätten som en hel del med lockigt hår provar utan jag använder numera bara vanligt vatten och ingenting annat. Mitt hår mår superbra av det ...blir tjockare och "friskare". Jag har dessutom tagit bort alla andra kemikalier som hårspray och annat meck (använder lite saltvatten om jag vill ha stadga och volym).

Fast nu skulle jag ju klippa mig julfin...såklart så tvättas ju håret innan klippningen ...och jag tänkte att en gång kan väl inte skada...så jag sa inget.

Men jag hade fel...en gång KAN skada...när jag kom hem så började hårbotten att klia alldeles vansinnigt..och små små vattenblåsor slog ut över hela huvudet...uäck!!! Tänk vilka kemikalier vi vänjer vår kropp med!!!

För använder vi "gifter" på kroppen så utvecklar ju den ett ständigt försvar mot dessa men om man bara låter allt vara så naturligt det går så behöver den inte hela tiden ha detta försvar...och då om man bara tar en liten droppe gift så reagerar den kraftigt! Blåsor i hela huvudet!

Och salongen jag gick till använder bara miljösnälla naturliga produkter....

Välj själva om ni tycker att schampoo är bra eller inte...själv känner jag mig nöjd för att jag fick bevisa för Barbie att jag faktiskt hade rätt och att schampoo kan skada!!!

God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback