Norrland

 
 

Har kommit på hur kul de där plåtlådorna är (bil heter de visst) att ju längre man sover i dem desto roligare platser kommer man till. Man går in lägger sig ...sover...och sen när man vaknar är man någon helt annanstans - KUL!

Hinner man knappt somna så kommer man till husses jobb, sover man en liten stund kommer vi till landet och förra helgen sov jag JÄTTELÄNGE och då kom vi till något som heter Norrland...

Det var nog den bästa platsen någonsin...jag fick springa runs precis som jag ville, fick gå ut själv när jag ville och ingen som höll på att bestämma var vi skulle gå (i stan vill alltid matte bestämma sånt - är lite trött på det).

Sen kunde jag ligga högt och spana ut över vatten och byn...det var härligt!

En dag åkte vi o fiska (jag, morfar, husse och matte) det var toppen - fast matte höll hela tiden på om att jag inte fick gå i vattnet för det var stömt och HON ville inte simma...men hur hade hon då tänkt att jag skulle få upp fisken????!!! Även om jag är duktig på det mesta så är det ju inte riktigt så att jag kan använda ett kastspö - det behövs tummar för det!!!!

Sen högg husse sig i handen med en yxa - han ville nog se hur det var utan tummar tror jag...fast lite klantigt var det nog...han o morfar åkte iväg o mormor blev alldeles skakig...matte rusade runt och letade nåt att linda in handen med innan hon skickade iväg dem...och jag fick inte hjälpa till alls - konstigt!!!

Morfar var BÄST (efter husse och landet) han busade med mig i soffan och jag fick bita på hans armar utan att han sa nåt...vi gick upp i skogen och grävde dike - där fick jag hjälpa i alla fall - men inte när han skulle hugga ved...då slängde han ut mig - typiskt!

Nästa gång jag går in i plåtlådan ska jag prova sova ännu längre och se var vi hamnar då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0