Barbieveckans effekter

Även om jag själv känner mig både modlös och hopplös - fortfarande...så tycks Barbieveckan ha gett lite resultat i alla fall...fått höra av två vänner att jag är snygg... :-)

Vad skönt det är att skenet kan bedra...fast även om det hjälper lite att snygga till sig så förändras inte vardagen i alla fall...tänk om man under en dag kunde få se sig själv genom någon annans ögon...någon som tycker att man är bra vill säga...kanske skulle man då kunna få en annan förståelse för vem man egentligen är.

Nu har man ju bara sin egna snedvridna bild av sig själv och förutfattade meningar om allt man inte är...och allt man borde vara....allt man en gång har tänkt som inte är vackert och allt man känt som man inte vill erkänna...allt det som gör att man ser sig själv med smutsiga ögon...

Allt man lärt sig att vara, göra och känna...alla murar man byggt upp för att inte vara, göra eller känna...

Jaja, men nästa vecka skall jag vara valpvakt och då kommer jag att må bra den stunden i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback