Skäms

Skäms gör jag över att vara människa ibland (eller ganska ofta faktiskt). Vad var det som gick fel egentligen i vår utveckling? Vi är så brutalt grymma, kalla och egoistiska.

Plockar fjädrar av levande gäss, flår hundar levande för skinnet, slaktar och transporterar djur under avkyvärda former, "håller" djur under avskyvärda former....och till sist (det som retat upp mig idag) avlar fram djur till ett liv fullt med lidande.

Fem fel av två möjliga blev det när gud skapade oss. Jag är så upprörd att jag inte ens har kommentarer (det är inte ofta)...AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH!!!!

Ett renrasigt helvete!!
Ni som inte sett programmet
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2224 kan se det om ni klickar på länken.

Hur kan vi få göra så här? Avla fram lidande och döda friska valpar? Allt för att hunden ska SE UT på ett visst sätt...om den är frisk eller inte - det struntar vi i - för vi är människor och vi får göra vad vi vill!!!

Ursch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback