Ateljé under takåsen

Mmmmm, var på en trevlig middag igår med vännen K hos vännen J i hennes Ateljé. Det är en sån sak med Stockholm som gör mig glad...en ateljé mitt inne i stan (alldeles vid Klara kyrka) högst upp på vinden med takfönster som släpper in fantastiskt ljus.

...och det får fortfarande vara just en ateljé. Kan bara föreställa mig vad pengar de skulle tjäna på att klassa den som lgh istället. Men det är en ateljé!!! Och den får fortsätta tjäna som en sådan. Det gör mig glad!!

Middagen var trevlig och vi satt ochskrattade och fnissade som om vi gamla tanter var femton igen...det var härligt. Det är så gott att umgås med dessa två tycker jag - jag känner mig helt avslappnad och kan bara vara jag med dem. Sådana vänner gör gott för själen.

Men besöket i ateljén gav mig lust att ta upp målningen igen...även om jag alltid låser mig och tycker det är svårt att riktigt geuttryck till det jag vill...ska prata med J om jag kan få hänga med henne där ibland och måla lite...eller prova iaf. Kanske det kan lossna...

J själv målar ju fantastiskt och gör dessutom alldeles alldeles underbara små installationer....man blir riktigt gald av att se hennes verk...

En kväll som gav näring till själen helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback