Jag ryser....

Ryser på samma sätt som jag gjorde då...när HAN 1985 (tror jag att det var) spelade sin sista match för oss (Lule hockey). Tårarna rann på alla i Delfinen (isladan har alltid hetat så och i min värld kommer den alltid att fortsätta heta så) och jag tror att ingen spelare någonsin varit mer hyllad eller mer värd att hyllas...Veli-Matti Rusima...min hjälte!!!

Nu läser jag en artikel i Aftonbladet där de hyllar honom
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/legendarerna/article4234594.ab de flesta har nog glömt denna legend...men när jag ser bilden på honom kommer allting över mig igen...jag ryser över hela kroppen.

Det gjorde man då...för han kunde spela så att man rös. Han "legenden, myten, mustaschen" Rusima...vart hade vi varit utan honom....hur hade världen sett ut? Inte hade den varit rolig i alla fall.

Än en gång så tar jag av hatten för denna underbara fantastiska rysning till man!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback