Nu är det vår!

Orkar inte idag navelskåda mer...eller i alla fall inte tjata om det här på bloggen. Tankarna fortsätter ju att snurra så klart.

Nu är det vår har jag bestämt mig för och därmed gör jag Barbie glad. Var och klippte mig igår (har inte gjort det sen augusti). Barbie ler....

Idag har jag inlett våren. Det betyder målade tånaglar. Det är en tradition som jag lärt mig av min första svärmor. Hon sa alltid att nu är det dags att måla annars ser tårna ut som lik. Detta  skedde när isen gick (oftast runt 16 maj) men eftersom vi inte haft direkt någon is här så får det bli idag.

Ett evigt filande har morgonen bjudit på. Det är inte klokt hur knöliga tånaglar kan bli. Och nu sitter jag här med hallonröda tår och undrar om de verkligen ser mindre döda ut nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback