När människan är dum får djuren plikta!

Det är så vansinnigt urbota (för att använda ett gammalt favorituttryck) dumt.  Människan är så dum! Och när vi är dumma så får djuren lida - till och med plikta med sitt liv.

Min man hade läst i aftonbladet om en rottisvalp som hade stått utanför en kiosk. Då går en farbror förbi och tycker att den där valpen skulle man kunna skära upp nosen på...så det gjorde han.

Nu är nosen läkt men valpen är livrädd för främmande farbröder och andra människor som ommer för nära och/eller gör gester som liknar den vid uppskärningen. Konstigt???!!! Eller inte.

Vad gör en rädd hund? Den skäller och gör "utfall" för att säga kom inte hit!!! Men detta beteende skrämmer oss människor så nu måste hunden avlivas.

Hade hunden varit en liten mopp som hade gjort dessa skall och utfall så hade den inte behövt avlivas (hur många sådana finns där inte?). Men nu är det en stor hund förstörd av en elak ond gubbe...då får den plikta med sitt liv...för att vi människor är dumma.

Jag säger som min underbara arbetskamrat A ibland säger: "Ibland så skäms jag över att vara människa"

FY människa FY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback