Handla på nätet...

..tyckte jag ju var bekvämt med alla julklappar så att jag slapp släpa dem upp till norr...just nu tycker jag inte att det är lika bekvämt....

PS3:an gick sönder efter 15 timmars spelande. Läsenheten bara la av...nu skall vi byta...då får man skicka tillbaka (det kan jag förstå)...men för att skicka tillbaka måste man ha ett returnummer...det returnummret har jag väntat på i en vecka nu...sen tar det minst 2 veckor innan vi får det nya.

Fast som G på K uttrycker sig när jag tycker att det har gått lite lång tid...men det är nästan en vecka transport båda vägarna..så när vi kollar det så tar det bara från en dag till en annan. Ja visst det är ju snabbt kollat MEN för mig som först får vänta en vecka på ett nummer för att skicka tillbaka spelet och sedan minst 2 veckor för att få ett nytt...är det inte så snabbt.

Frustrationen här hemma stiger och vi väntar med spänning varje dag på numret.

Pratade med G igår. Först kollade han min returanmälan - som naturligtvis inte blivit registrerad. Då tänkte han nog att jag var en datorklåpare som inte klarade av att fylla i korrekt och trycka på de övertydliga knapparna. Så sa han pedagogiskt...nu gör vi det här tillsammans...

Vi gjorde det tillsammans men mot slutet när jag skulle fylla i vad som var fel och det tog lite tid så tröt hans tålamod och han ville att jag skulle fylla i klart och bara trycka på retur knappen så skulle allt vara fint och bra. Fast det ville inte jag eftersom det var exakt så jag hade gjort förra gången. Han suckade djupt och stannade kvar i telefonen.

När jag var klar så kollade han motvilligt att den verkligen hade registrerats - det hade den inte! Hoppsan, då! Hans attityd la sig lite och han sa att då gör jag det här från mig istället. Ja, tack! sa jag.

Det gick inte heller - då svor han över deras returanmälan och fick fylla i en för hand. Nu tyckte han inte alls att jag var en trist datorklåpare utan blev mer serviceminded igen...

Så gick det en timme och han ringer upp mig igen... Harkel, jo det är så att vi inte tar emot returer på PS3. Jaha, sa jag men varför sa K inte det förra veckan när jag pratade med er 3 ggr samma dag och fick instruktioner på hur jag skulle göra?

Så försvann han en lång stund (precis som K hade gjort veckan innan) så kom han tillbaka och sa: OK, då gör vi så här att du skickar hit spelet i alla fall. Du får ditt retur nummer i morgon bitti.

Nu är det i morgon bitti...jag har inte fått numret än....undrar vem jag får prata med idag....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo, idag får du prata med en tredje person som inte har en aning om ditt/erat ärende. Briefa den personen snabbt och sedan få ännu en variant på besked om en åtgärd som inte kommer att utföras. Iaf. inte de närmsta 3 månaderna. Mitt råd; köp i fysisk butik. Då kan man gå dit och skälla. Och skälla tycker vi ju om :-)

2008-01-08 @ 21:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback