Så där ja...

...idag var det bättre...sov länge och nu tvättar jag. Livet går runt och just nu känns det som om livet bara snurrar kring städ, tvätt och hemmapyssel...längtar lite efter att kunna få ha annat som fyller mina dagar också.

Att kunna ha saker att göra - ja mina kurser och behandlingar lyser upp mitt liv men det blir ändå grått när all energi går åt till att vara städgumma. Ändå hinner jag inte med allt puts och fix som jag ser...och känner att jag borde göra...så inte nog med att jag gräver i smuts hela dagarna utan jag har ständigt dåligt samvete för allt jag inte gjort.

Vad skönt det skulle vara om man inte skulle behöva bekymra sig för allt det. Om jag också kunde få ha helg och göra saker bara för mig...träna...åka till landet...data...utan en massa tankar på vad jag borde hinna göra...måste tvätta för i morgon måste sambon ha rena kläder...

Ständigt detta dåliga samvetet som gnaver...tänk att bara få vara en dag...utan disk, utan bädda sängen, utan laga middag, utan ansvar för rena kläder eller smuts på bordet...

En utopi - jag vet....men kanske en dag...någon gång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback