Snipp, snapp, snut nu var sagan slut

Så, då har man landat i verkligheten igen. Efter en vecka i utomlands (Kreta). En sagolik vecka!!! Vi hamnade på ett supertrevligt litet hotell med Vasili, Yanis och Romero tre underbara bulgarer som jobbade i restaurangen och baren och som gjorde hela stämningen på hotellet.

Vi åkte moppe och tittade oss omkring halva ön. Hittade stränder som låg bakom berget, genom ravinen ute i ingenstans. Underbart!!! Snorklade - fast det gjorde mig bara arg....arg för jag ville ju dyka och komma längre ner...kolla bakom den där klippan - så jag slutade och la mig i vattenbrynet istället.

Läste böcker, åt gott och skrattade! De viktiga skratten kom tillbaka.

Förr om åren tyckte jag att det var jobbigt att vara i sån värme men nu bara efter en dag så vande sig kroppen och jag bara mös. Kände att här skulle jag kunna bo. Det var skönt för kropp, leder och själ. Fast det är klart vardagen skulle väl komma ifatt även här. Hade för första gången riktig hemrese ångest. Ville inte!!! Ville verkligen inte! Men nu är jag här och allt är tillbaka till det vanliga.

Det enda som skiljde sig från de vanliga morgonrutinerna idag var att jag gjorde mig en iskaffe istället för vanligt kaffe. Nu är det som om resan aldrig hänt utan bara varit en dröm.

Har redan skalat av mig ett lager solbränna så inte ens det kan visa att jag faktiskt har varit där på riktigt. Det skulle väl vara de extra 20 flaskorna whiskey och vodka som vi köpte på oss då.

Man brukar ju säga att en resa med upplevelers skall föra en närmare varandra men jag vet inte. Kroppsligen kom vi varandra närmare men inte själsligt. Hoppas att inte hela det grå monstret är tillbaka redan....utan att det kan ge oss ett par veckor med soliga minnen och skratt kvar i alla fall...

Kommentarer
Postat av: U

Det finns skratt och nyp i näsan i gula villan. Kom hit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback