Nya tag...

...då var det helg och det kände öronen på sig och tog nya kraft tag...nu är ena ögat ont och irriterat, igensvullet och känseln i halva tungan försvunnen....och ont så rysligt ont....

Har igår och idag träffat en trevlig 10 månaders rottiskille som behöver passning ett par/tre dagar i veckan...hur kan man säga nej till det? Följsam, språksäker och väldigt lyhörd - och ett sånt fint ansikte....så då blev jag genast hundvakt....

Men i allt elände ont, sömnbrist och allmänt förfall så kom D och L på besök igår och den lilla busgurkan L la upp ett soligt leende och sa (lite smått generad) - Eva...jag tycker du är fin!

Så efter det så spelar det ingen roll vad alla andra vuxna säger L tycker att jag är fin! Det behövdes efter att i torsdags rört mig kring stureplan klädd i mina vanliga stora tröjor, slitna gamla jeans, en kort skinnjacka från slutet på 90-talet samt fotriktiga tennisskor. Min förhoppning var att jag skulle kunna komma undan med att vara moderiktigt ute....

Men tror inte att jag riktigt passerade där när jag såg mig omkring...jackan hade funkat men inte till de jeansen. Jeansen hade oxå kunnat funka men inte med de skorna. Skorna hade funkat...till en annan jacka....

Ja, vad gör man? Jag vet att jag skulle vara snygg i tjocka nylonleggings och en typ av ballongklänning, 12 cm klackar och stora coola solglasögon....men det är inte bekvämt att gå omkring så...det är inte ens roligt längre...

Jag får hålla mig till flisen och jympaskorna tror jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback