Klok man, devor och nu är det dags...

Åter igen blir det ett sammandrag här på bloggen om de senaste händelserna...

Min man är så klok och jag uppskattar honom så mycket! Jag försökte förklara att jag sett mönstret och att jag ser hur jag övertolkar saker. Sa att jag inte ville men att det är svårt för jag är så trasig och liten nu. Han sa några fantastiskt kloka ord: "Men om vi ser det så här - just nu är livet skit på de flesta områderna. Vi gråter en skvätt varje dag över Jaz och allt är pissigt. Men när det är klart får vi snygga till oss själva åka på spaweekend eller något och ta tag i saken och gå vidare. Det ordnar sig. Det kommer att bli bättre."

Han har så rätt! Stor anledning till att vi är så slitna just nu är ju faktiskt sorgen över att vi snart förlorar det käraste vi har Jaz. Det blir enklare för oss att hänga upp vår sorg på något annat (jag hänger upp det på oss) för det är lättare än tanken att leva vidare utan Jaz...

Har i helgen varit på kurs där vi har lärt oss att känna och kommunicera med naturväsen. Växtdevor, vattendevor, luftdevor och andra naturväsen. Att känna in växter och hur och var de vill stå för att må bra. Allt för att skapa en välmående trädgård. Kommunicera med naturen. Underbart!!!! Otroligt givande...

Fast nu är det dags för vår älskade vän Jaz att gå vidare. Skall idag ringa och boka tid med veterinären. Hoppas han kan komma ut till landet så det blir som Jaz vill. Våran älskade lilla vän. Försöker hålla mig kring de praktiska göromålen så att det inte sliter mig i stycken och att killen slipper känna min ångest. För nu håller han bara ut för våran skull inte för sin egen längre...VILL INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback