14 september

14 september känns just nu som en lika stor katastrofdag som den 11 september. Även om det inte kommer att gå ut till hela världen så tror jag att hela världen blir berörd.

I morgon skall Jaz få somna.

En stor själ skall gå till andra dimensioner för andra arbetsuppgifter. Vi här  på jorden förlorar en av de vackraste själarna de i andra dimensionen vinner jackpot. Men hur skall jag kunna missunna de själarna att få tillbaka denna vidunderliga själ. Han är ju redan en ängel även om har just nu går på vår jord.

Ingen som möter honom är oberörd av honom. Han når fram till djur och människor på ett sätt som jag aldrig sett någon göra. Han rör vid allas våra hjärtan. Skyddar de svaga. Stärker de osäkra och lugnar de vilda. Till och med de som bara sett honom i tio minuter är berörda av honom.

Han är inte min bästa vän som man så gärna vill säga om hundar...han är en förlängning av mig. Det blir inte bara han som dör i morgon utan även en stor del av mig. Han är jag. Jag är han.

En del av mig (den del som är jag) skriker högt i vånda - jag kan inte leva utan honom! Jag vet inte hur jag skall kunna gå vidare efter det här. VILL INTE VILLINTE VILL INTEVILL INTEVILL INTE VILLINTE VILL INTEVILL INTEVILL INTE VILLINTE VILL INTEVILL INTEVILL INTE VILLINTE VILL INTEVILL INTEVILL INTE VILLINTE VILL INTEVILL INTEVILL INTE VILLINTE VILL INTEVILL INTEVILL INTE VILLINTE VILL INTEVILL INTE!!!!!!!!!!!

Den andra delen (som är han i mig) ser fram emot de nya äventyren. Är glad, trygg och lugn. Det är OK. Det är dags! Jag känner hans lugna kärleksfulla glädje inför det som skall ske. Han är klar och vill gå vidare...

Jag är så oerhört tacksam för att fått träffa honom och ha honom i min närhet. Han gjorde mig hel. Han var den delen som saknades. Jag kommer alltid att ödmjukt tacka för att jag fick tillåtelsen att bo med honom och uppleva honom. Det är så stort - han är så stor - att jag önskar man kunde ha cloonat honom. En Jaz till alla människor på jorden så skulle alla vara mycket lyckligare!

Tack underbara vän!

Kommentarer
Postat av: U och S

Hela världen blir berörd - är berörd och saknar. Hälsa storasyster Selma på resan pojken!
Kärlek!

2007-09-13 @ 21:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback