Torsk på Tallin...

... eller Bonde söker fru. Jag är hemskt ledsen att skriva detta för det visar även mina fördomar. Men jag blev faktiskt lite illa berörd när jag igår såg en snutt av programmet. De har lagt upp det på ett sånt sätt att man faktiskt först undrade lite om det var ett "äkta program" eller om det var Killing gänget som hade kommit med en ny lysande tragisk serie.

Jag kan inte låta bli att tro att TV faktiskt har gjort det med flit. Att de valt ut personerna och vinklar det på ett sådant sätt att vi skall sitta i våra soffor och skratta åt dem. Det tycker jag är taskigt!!!! Att utnyttja lite udda människor på ett sådant sätt. Sen kan jag tycka att de är lite härliga i sin egenhet och bli glad av att det finns så oförstörda människor fortfarande i vårat hårda samhälle. Men jag ser också att många kommer att skratta åt dem. Det ger mig en ångestkänsla och jag kan inte titta vidare på programet.

Jag tycker det är läskigt och riktigt nedrit faktiskt! Inte särskilt hyggligt alls! Sen skäms jag lite också eftersom jag kan se att det finns något att skratta åt.....

Förnedrings TV i nytt format under kamoflage att hitta den rätta kärleken till dessa bönder. Räckte det inte med FCZ eller vad det programmet nu hette. Där man förvisso annonserade ganska klart och rakt efter nördar och är väl mer legalt  just bara för att man faktiskt sa att det var sådana man ville ha. Här gör man det i smyg.

Nej, jag säger inte att de bönder som är med nödvändigtvis är nördar. Det jag menar är att man har vinklat dem så att folk kommer att skratta åt dem. Min fråga är bara - vet de om det? Är de OK med det? I så fall så är det ju bara slöseri med min tid att sitta här och ha ångest för deras räkning....

Jaja, vad vet jag???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback