Morgonrutiner

Tänk vad man rutar in sig i rutiner...allt blir snett om något rubbas. Speciellt på morgonen. Mina rutiner (drar efter andan och undrar om jag får skämmas nu...) är:

1) Tänder första cigaretten (den godaste)
2) Kaffe och den andra ciggen
3) Löser ett korsord
4) Diskar och städar upp köket
5) Ett korsord till och en cigg
6) Kollar mail o datar lite
7) Yoga (om jag hinner)
8) Duschar och fixar till mig

Sen sätter dagen igång. Men om kaffet/ciggen är slut, inga korsord finns kvar att lösa eller om någonting annat går fel som bryter mönstret...då blir jag helt vilsen. Vilsenheten kan sitta i hela dagen. Men det är bara morgonrutinerna som är viktiga för mig. Resten av dagen har jag inga problem att kasta om allt eller göra i annan ordning. Men morgonen...den är så viktig!!!

Är det så för alla eller är det bara jag?

Kommentarer
Postat av: Trlm

Jo! Morgonstund har guld i mun..d:)

2007-10-09 @ 09:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback