En "det gör jag sen" dag

En dag då man kan gå omkring i röran och tänka "det gör jag sen". Bara för att man kan göra det sen...så skulle min dag vara idag. En lång härlig promenad som också blev lite jobbig. Första gången runt Långholmen utan Jaz (eller dagishundar)...det blev jättekonstigt när jag gick ner till holmen för att möta J med hundar...slet i hjärtat över att han inte var med...när vi gått ett tag blev det bättre men att ensammen gå de stråk som vi alltid gick var mardrömslikt.

Men vi hittade ett underbart träd...en stor Ask..som måste vara hur gammal som hellst. Det hade vuxit på ett sånt sätt att den nästan hade trappsteg och inbjöd verkligen till att klättra upp i den. Det gjorde jag. Där fick jag kontakt med träd devan som inte var så glad. Den sa att träden på Långholmen började bli sjuka och inte mådde så bra....vet inte riktigt vad man kan göra åt den saken...får klura lite på det...om jag kan hitta ett sätt att påverka...

Sen ringde telefonen...då blev det plötsligt bråttom för nu skall jag in och jobba några timmar....allt "det gör jag sen" måste fixas med andan i halsen NU. Varför gjorde jag det inte då???

Får försöka ha en "gör det sen" dag i morgon istället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback