Tvättstuge hitler...

I måndags när jag tvättade så upptäckte jag att jag har blivit en tvättstugehitler!!! Det är inte så illa ännu att jag sätter upp lappar om ludd i torktumlaren MEN jag var riktigt upprörd!

Min tvättid började 16.00. Jag var lite sen (tvättiden är inte tillåten att ta förrän efter en timme) kommer ner ca 16.25...då har den som tvättar före mig inte tvättat klart ännu!!!!! Tvätt kvar i maskinerna. Smutsig tvätt (full med barnkräks och diarée) låg på alla bänkar och i alla korgar. Tvättmaskinerna var smutsiga och kladdiga....

Uäk, tyckte jag och sökte febrilt efter någon plats att ställa mina tvättpåsar på - utan att behöva nudda deras smutsiga tvätt. Ryckte ut kläderna som låg i maskinerna och stoppade in min tvätt.

När jag kommer ner 1 timme senare så är den smutsiga tvätten iofs borta men det är fortfarande grisigt i tvättstugan och torktumlaren har 45 minuter kvar att gå....(nu har de dragit över sin tid 1,5 timmar - man får lov att ha torkskåp och tumlare max 45 min efter det tiden gått ut).

Då kommer grannen som tvättar ner och säger "Förlåt men jag har bäbis".

Gäller andra regler för dem?

Sen tar hon sin tvätt och går...jag ägnar en halvtimme åt att städa efter henne. Det låg halvslibbiga blöta pappersbitar här och där...luddet i tumlaren...smuts på bänkar och maskiner...äckligt tyckte jag som hade sett spyorna och bajset på tvätten...men gjorde rent ändå så att inte den som kommer efter mig tror att det är jag som lämnar så efter mig.

Men jag är fortfarande upprörd!!!!

Jag har blivit en tvättstugehitler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback