Tips till Arne Anka och alla andra som vill bli glad för lite

Kan inte låta bli att svara på AA:s inlägg om att bli glad för små saker....

Ett säkert sätt att glädjas över små saker är att utplåna sin egna självkänsla. Resultatet blir då att:

1) Man blir glad om någon ens bemödar sig att titta på en
2) Om de dessutom verkligen ser att man står där blir man ännu gladare
3) Kan de som ser en behärska sig till att inte förvränga sitt ansikte av synen så räcker gladheten en månad
4) Om den som ser en och klarar de 3 översta punkterna dessutom tar kontakt - ja.....eufori utbryter
5) OCH om de dessutom lyssnar på svaret utan att kräkas....

Ett annat sätt är att sluta ta människor och livet för givet. Öppna ögonen och se det vackra som finns i människor. Lära sig att uppskatta de man har omkring sig och förstå att varje möte är en gåva....
Det är inte lika lätt att bli så ödmjuk inför livet men det funkar!

Kommentarer
Postat av: ...

Hmmm, sa du bitter???

2007-11-11 @ 14:01:37
Postat av: Anonym

Ja, fast...

2007-11-11 @ 21:31:39
Postat av: Arne Anka

Så om jag kan bli glad av att nån annan lyssnar lite intresserat av något jag sägerutan att kräkas på mig, så borde jag bli glad, då.....?
Jaja, jag säger det igen; billig i drift ;-)

2007-11-12 @ 00:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback