Nä nu....

...jag fattar ingenting längre! OK! jag tar det från början... Jag har ett halvtidsjobb och har stämplat upp till heltid. Nu har mina dagar tagit slut så jag ringer min A-kassa. De vill att jag skickar in ett arbetsgivarintyg så att de kan bedöma om jag är berättigad till en ny period.

Det var jag...men bara om jag säger upp mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dessutom så skriver de att jag får ersättning från dag 1 om jag säger upp mig utan karens som det annars är.

Vänta nu tänker jag...är det bättre att jag går heltidsarbetslös och kostar staten mer än om jag jobbar???!!!!

Jag ringer dem för i min värld så går inte det ihop. Då får jag svaret att  - Jo, så gör de för att komma åt arbetsgivarna!

VA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????????? Är det inte bättre att kunna anställa en halvtidare än att inte kunna anställa alls och låta befintlig personal jobba övertid?????????

Jag är upprörd!!! För att få min ekonomi att gå ihop blir jag nu tvungen att vara heltidsarbetslös. Känns det som en bra idé? Skall det inte löna sig att jobba?

Jag blir sååååå trött!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Byråkrati när den är som bäst :-)

2007-11-17 @ 01:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback