Invald i ett litet roligt sällskap

I måndags träffade lite mopp och jag en god vän och hennes hundar. Vi gick en långsam promenad..hälsade på hos vättarna som artigt kom fram och hälsade på oss men sedan förklarade att de hade mycket att stå i så här innan vintern så vi skulle nog gå nu...

Vi tog en fika (på ett annat café och mopp fick följa med in)...då frågade hon mig plötsligt om jag ville bli med i deras sällskap "De små ekorrarna" - det ville jag om inte annat så för namnet. Jag vet inte vad vi gör eller vilka andra som är med. Men nu är jag också en liten ekorre....

Känns lite busigt och jag kan inte låta bli att tänka på sådana där onödiga sällskap som fanns förr såsom Makaronerna. Makaronerna fanns i England och deras syfte var att klä sig överdrivet korrekt, ha stora hår, dyra kläder gärna med ränder (för det var svårt att få tag i) och olika pastellfärger. Fickur med dubbla kedjor för att det skulle klinga vackert när man gick och små dekorativa snusdosor....

Nu andas jag en sekund innan mina helggäster anländer. Min bäste vän B med dotter kommer...det blir superkul...det är så typiskt bara att man skall vara så trött redan....

Chip chip från en liten ekorre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback