En helg i gott sällskap

Så, nu har de åkt (B och E) och det enda som finns kvar är några tappade pärlor och tysnad. Vi har haft en skön helg i vanlig ordning när man umgås med dem. De är såna människor som man bara kan vara (som E uttrycker sig) "sitt självaste själv" med. Visst lite mer liv och rörelse omkring en är det ju när man har en 9 åring att umgås med. De har oändligt mkt energi och de springer ända tills de stupar. Sen sover de sött inom 3 sekunder.

Fredag så var det självklart Fynda som besöktes. Det är ett måste och skall helst också vara det första man gör när man kommer till Stockholm. Kvällen gick vi ner till Texas Long Horn och åt en fantastisk middag. Där myntades det nya uttrycket. E arband gick upp i knuten och jag bad henne ge det till F efter som "han är så pillrig" det slutade med att alla pärlorna låg på golvet... Bordet bredvid oss satt ett sällskap som av någon anledning hade ficklampor med sig så att pärlorna lättare kunde hittas.

Lördag blev det besök på Naturhistoriska och Cosmonova. Måste säga att de verkligen har välgjorda fina utställningar. Vi gick igenom en utställning om kristaller...jag belv helt yr och höll på att svimma av alla energier de avgav...pust! Sedan filmen Deep Blue...det är fantastiskt att se film på det sättet!!!!!!

Sen blev det LASAGNE med påföljd koma. Det kan gå så när man är orolig att maten inte skall räcka så att man gör lasagne på 2 kg köttfärs....till 3 vuxna och en 9 åring....hmmmm en liten lätt felbedömning kan man väl kanske säga..... Fick under matlagningen skicka ner först F att handla mer plattor och sedan B för att handla ett kilo köttfärs till, grädde och krossade tomater...... Jag hade nog kunnat bjuda hela trappen på mat...

Nu är jag helt slut och trött...skall duscha och sedan gå ner till min kurs jag håller. Det blir spännande för nu ser jag från gång till gång hur eleverna utvecklar nya talanger och hela tiden får nya gåvor. Sist gjorde jag en initiering och energihöjning på dem så det skall bli spännande att se vad som hänt med dem efter det....

Sen mot en ny stressvecka...men nästa helg...bara lugn!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback