Tystnad...

Vet inte varför men en viss tystnad gör mig illa till mods. Ja, jag pratar om sambon. Fast egentligen är det bara i mitt huvud det blir fel. Men vissa dagar när jag kommer hem (kommer alltid hem sist eftersom jag jobbar till 21) så frågar jag ju alltid hur det är...jag får ett väldigt tyst "hm" till svar. Tonläget är alltid det samma så det blir svårt att avgöra om det betyder "Hm, det är bra" eller "Hm, det är inte så bra".

Sen sätter jag mig i samma rum och vill bara checka av dagen. Får inte en blick och nödbedda "hm" eller "ja" till svar om några alls. Jag vet (för det har jag lärt mig nu) att det oftast beror på att han har haft mycket på jobbet, är trött eller så. Det är OK för mig men jag önskar bara att han istället för att stänga av helt kunde säga "Det har varit mycket/Jag är såå trött så låt mig bara vara ifred ett tag"

När han inte säger något så blir det istället så att jag frågar om det är nåt? Vilket måste irritera ihjäl honom! Om man vill vara ifred så är ju det sista man vill att någon skall vara på och fråga hela tiden. Då blir jag sån att jag säger OK och lämnar honom ifred och sköter mitt i något annat rum. Pratar inte mer och håller mig på min kant - stänger av lite jag också.

Då blir det han som frågar om det är nåt? Och jag som svarar "Inget" och blir fåordig. Och när jag har stängt av så vet inte jag riktigt när det är dags att slå på igen. Om det är OK att pussa godnatt i pannan eller om jag skall lägga mig på min egna kant och fortsätta låta vara ifred. Jag gör det senare för att jag är för rädd att få den minsta lilla avvisande signal i det läget. För då skulle jag spinna lös under natten och ligga och fundera på om jag sagt eller gjort något dumt.

Knasigt va?

Kommentarer
Postat av: K

Kommunikation är svårt. Så det så.

2007-05-29 @ 21:40:35
Postat av: Trm.

Inte alls knasigt!
Slappna av!
Människor som du "kan" man bara inte låta bli att älska,men dessa människor kan bli "lite" väl "påstridiga" när de "vågar uttrycka" sig med ord,som för andra inte är "svårbegripliga" men ack,för den egna delen,så svåra att formulera,och alla (man/kvinna)vill vi ha möjligheten till,att dra vårat strå till stacken!Känn dig älskad! SPRID...Den känslan...Runt i kring Dig! O, det löser sig:)!
Kram!Ha en bra dag!

2007-05-30 @ 11:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback