Jag förstår inte

Ja ja, det är mycket jag inte förstår men...var idag med en av mina bästa vänner på vårat favorithak. Det är en av Stockholms finare barer och restauranger. Och eftersom jag ju fortfarande tillhör den minimerade skalan av rökare så måste jag ju gå ut allt emellanåt. Står där ihopkurad och "njuter" av en cig när två kvinnot kommer ut. De är 5-10 år äldre än mig. Men vad händer där? Är det något med hormoner; socialt betingat eller sitter det någon där uppe på en molntapp och bara har väldigt tråkigt?

Det verkar som om man efter en viss ålder helt plötsligt bara börjar älska leopard och andra väldigt förödande mönster och material. Nu pratar jag inte om leopard i modern tappning. Utan leopard så att man skall känna sig "frän" för att använda ett norrländskt uttryck. Börjar hjärnan stänga ner vissa funktioner?

Den ena kvinnan hade leopard såklart men den andra hade..vet inte ens hur jag ska beskriva det. OK, jag är inte den som förespråkar tanor utan tycker att en kvinnas kropp är vackrare med lite former. Men man måste ändå klä sig lite mer smakfullt! JO! Det MÅSTE man!

Använd er fantasi nu. En kvinna, ganska kort med några kilon extra så där så att det blir ett par/tre rundningar till som hänger under bysten, snygga ben och vacker barm. Kort kjol - helt OK! Svart body (nu pratar vi -80 tals body) med små röda prickar, genomskinlig - helt OK om den var under något annat plagg men inte som huvudplagg. Vit bolero som nästan räckte nedanför bysten...det blir ju bara billig smuts av det hela. Är det inte vedertaget att män gärna har kvar en smula till sin egna fantasi?

Vet att det inte är min plats att klanka ner på andras klädsel (jag som ständigt går i termobyxor och fleece) men här får jag faktiskt tycka! Det är min blogg! Blir faktiskt lite ledsen när jag ser för det känns som om hon gör allt bara för att männen ska se henne och de tittar nog men utan respekt. Och det är nog den som hon behöver!

Nu ska jag gå och lägga mig i sängen (soffan är upptagen) om jag inte somnar framför datorn....

Kommentarer
Postat av: Vanja

Jag önskar att jag fått se det fina exemplaret som verkar vara en kvarleva från 80-talet. Hon har kanske missat att 20 år gått och ett antal ringar har lagts till hennes ståtliga fura...

2007-03-03 @ 11:55:34
Postat av: Evelina

Hej Eva det är Evelina

2007-03-03 @ 13:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback