Har man barn så äger man världen!

Förlåt alla snälla och omtänksamma småbarnsföräldrar! MEN vad händer med människor när de får barn? Helt plötsligt så får man skriva egna lagar och regler - för jag har barn och då bestämmer jag!!!!!
Alla ska anpassa sig efter dem. Nej, jag pratar inte inom familjen och middagstider eller måste hinna hem i tid till ungarna för de ska nattas. Inte heller dessa eviga VAB:ar. Jag har full förståelse och respekt.

Det jag pratar om är 3 vagnar i bredd på en gångväg...ingen viker..jag och min hund får gå ner i leriga diken, sjön eller som sist uppträngd i ett buskage. Blev igår påkörd av en vagn inne i en butik...rakt i magen....för jag kunde inte veja och gå åt sidan eftersom de gick 2 st bredvid varandra..hade i och för sig kunnat slänga mig upp på fruktberget men då hade jag nog inte fått handla där mer. Dessutom tittade vagnföraren mig rätt in i ögonen när hon körde på mig.

Ska jag inte få plocka frukt utan måsta gå därifrån för att släppa förbi? Det hade jag gärna gjort om det inte var så att de var 2 i bredd så att en av dem hade kunnat saktat in och passerat mig efter varandra? Sitter vagnar mellan vänner på något osynligt sätt ihop?

En annan kom här om dagen in i butiken och slet loss dörrstoppen som vi har ställt ut för att om man slår upp dörren fullt så gör den sönder väggen bakom och dessutom så går den inte att stänga efter det. Måste dock tillägga att med stoppen så kan man öppna dörren tillräckligt för att komma in med rullstol eller dubbelvagn. Hon var rasande över att stoppen stod där...varför?

Sedan vid övergånsställen utan att titta sig om så kör de ut vagnen mitt i gatan (vid röd gubbe) - vill de inte ha kvar sina barn?

Känner att jag måste stanna vid barn i vagnar idag...det är ju fredag...jag tar de äldre barnen en annan dag...eller om jag inte kan släppa...ikväll...

Men nu lyser solen och det är dags för en långpromenad! Våren är här! Det är helg!

Puss o kram alla!

Kommentarer
Postat av: Bengan

hej! Eva jag saknar dig jättemycket puss och kram mvh Evelina.

2007-03-18 @ 10:59:34
Postat av: Daniel

Tycker nog att detta problemet är jämförbart med gruppen sk. nysvenskar; De flesta är skötsamma och trevliga individer och sedan finns det en liten klick som envisas med att dra ner de andra i fördomsträsket, som de själva för övrigt ser till att nära igenom att uppfylla alla parametrar för stereotypen de tillhör. Sad but true.

2007-03-22 @ 16:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback