En vanlig alldeles fantastisk schlagerlördag

Sitter framför röstningen i melodischlagern. Kommer på att jag nog bara har lyckats höra tre av de tio bidragen. Förr var ju detta ett av de viktigaste som hände i ens liv. Kommer ihåg en melodifestival där jag kämpade hårt mot naturlagarna för att hålla mig vaken. Då var min stora idol (djupt andetag, kastar mig utför stupet) Lasse Berhagen (nu kommer min vän U att säga "det är sådana här saker man inte berättar för andra") med låten Jenny Jenny! Det var såååå nervöst att jag tuggade naglarna ner till knogarna. Men ändå somnade jag - i fåtöljen!

Sedan kom en tid då dessa program skulle vara töntiga - men man tittade ändå - man sa det bara inte. Sen kom några år av att det blev kult att titta på det töntiga. Då satt man samlade uppklädda i schlagerkläder, glitter överallt och värmde upp för att sedan schlagerröja på stan.

Idag har jag inte ens hört alla bidrag. Men sitter med ett glas champagne (i stor luvtröja och mysbyxor). Lyxmys skulle man kunna säga. Skriver min blogg från min nya bärbara dator...som min fantastiska man har köpt till mig...bara för att jag har sagt att jag skulle behöva en!!!!!!!!!!!!!!! Han har mängder med saker som han behöver (eller som kanske jag tycker att han behöver). Men ändå så går han ut och lägger ner alldeles förfärligt massa pengar på något till MIG!!!!! Jag fick inte fram ett ord på hela kvällen igår. Dessutom tog han nyss en sväng till Kista för att fixa så vi får trådlöst nätverk....nu jobbar jag på det. Det är coolt!!!

VILKEN MAN!!!!!! Mihihihihi...han är MIN!

Förra helgen fick jag nya strumpor (varma slalomstrumpor - salomon) och bara det har jag gått hela veckan och myst över...och tyckt att jag nog har den bästa som finns! Vad ska jag säga nu då?


Nu måste jag äta lite....

Hörs i morgon! Från min bärbara..och på det trådlösa :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad säger man - världsklass! Snacka om att du kammat till dig sedan Lasse Berghagen...

/U

2007-03-11 @ 19:53:09
Postat av: Vanja

Jag har typ följt hela melodifestivalen detta år, men när den stora dagen kom som man suttit och väntat på, ja då måste man jobba. Man kan ju inte spela in det eller se repris för då är ju spänningen borta. Lite tröst är endå att min låt som kunde varit skriven av mig eller någon av mina gelikar vann. Fantastiskt!

2007-03-13 @ 12:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback