Nu så....

...nu SKA det bli bra! Pratade med en vän i parken som också har rottisar. Hon berättde att hennes mammas gamla rottis hade samma åkomma som min. Hade varit i kontakt med Möllemark som bara hade tagit bort tumören och sedan var allt bra igen.

Jag rusade genast hem och ringde denne Möllemark...vilken lättnad! Han frågade en massa och sedan sa han bara att kom in på torsdag så tar vi bort den. Ingreppet lät inte svårare än att klippa tånaglarna. Klart att allt kan hända och att det kan bli mer komplicerat men nu tar vi bort den. Svulsten skall inte finnas längre!

Torsdag då skall det ske!

Däremot så hade jag ett samtal med min mor...vi har ju bokat en fjällresa med pappa och min systers man veckan efter midsommar. Som vi verkligen har sett fram emot hela våren. Blir lite knepigt när pojken är nyopererad och jag helst inte vill lämna bort honom till vem som helst då - om något skulle hända. Min mor fäller den fina kommentaren - ja, fast om han inte klarar operationen så blir det ju inget problem.

Visst både mor och far är uppväxta på bondgårdar där man har ett annat förhållningssätt till djur MEN lite okänsligt tycker jag nog att det var i alla fall. De har så svårt att förstå att jag verkligen älskar mina djur. De kan inte förhålla sig till det utan tycker bara att djur är till besvär. Däremot så tycker de att jag skall skaffa barn!!! Hur mycket besvär är det inte med barn???!!! Då blir man ju verkligen låst! Fast det klart har man barn så skulle det aldrig vara snack om det skulle vara OK att ta med eller inte....det är ju en självskriven regel.

Ja ja, på torsdag skall undret ske och min lilla ögonsten skall bli frisk igen! Jag struntar i alla vassa kommentarer! Han skall kunna tugga på ben igen! Bita på stockar och vara den underbaraste hunden som finns...

Mitt hjärta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback