Det var inte jag - det var han :-)

...som George i Seinfeldt skulle säga. Ja, jag fick faktiskt en bra förklaring så nu känns allting bra igen - faktiskt!

Min lilla tott är ju sån att allting alltid skall vara perfekt - när det gäller honom. Detta betyder att han sätter upp regler och krav för sig själv. När det kommer till sms så anser han att alla sms skall svaras på inom loppet av längst en kvart. Så när han står där mitt i ett jättejobb som bara måste vara klart om en timme och de ligger 30 minuter sena i tidsplanen...och jag skickar ett sms.

Då känner han sig som en riktigt dålig människa som inte svarar på en gång när han vet att det bara tar några sekunder att få iväg ett svar. Men kan samtidigt inte lägga ner 500 kg rullen med papper, för då knäcker de andra två ryggen, för att svara...

Sedan går han och har ångest för att han inte svarade tillräckligt snabbt......

Ja, vad säger man? Jag sa - Ta dina droppar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så hårda krav får man inte ställa på sig själv!

Fast jag är glad över att han är en sån perfektionist så att det inte var något annat :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback