Bara EN dag...

Bara en enda liten dag. Det är vad jag vill ha. En dag då jag inte behöver tänka på någonting eller någon annan. En dag då inget behöver fixas eller planeras. En dag utan att fundera på vad vi skall äta till middag. En dag då jag inte behöver titta på klockan och skynda hem för att hunden skall ut. En dag då jag inte behöver duscha en viss tid för att sambon oxå skall hinna duscha.

En dag då jag gör de saker jag vill. När jag vill i min egna takt. En helledig dag från livet. Bara en det räcker.

Min sambo var i tisdags, när jag kom hem, irriterad. Han hade jobbat över 2 timmar, stressat iväg till träning, åkt till sin mor och vattnat hennes katt för att sedan skyndat hem för att gå ut med hunden. Han tyckte det var en pestdag med en massa måsten och skynda.

Jag förstår honom - fast så är alla mina dagar. Inplanerade minut för minut inte så mycket saker för mig utan för andras behov och skall jag göra något för mig så blir det under stress samtidigt som jag gör något annat. Oftast är det OK för det är jag själv som har skapat den världen. Men just nu önskar jag att jag också kunde bara få dra iväg och träna - för att jag vill det. Utan att det skall bli annat som ligger efter. Att jag skulle kunna få ha den tiden att lägga på mig själv. 2 timmar varannan dag till bara mig :-)

Fast det får jag inte. Men kunde jag inte därför få en dag...en enda liten dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback