Vissa dagar...

..går allt fel. Det är inget nytt och det händer oss alla. Men igår var det ingen rolig dag för en leverantör. De åker från Malmö med en bil full av fryst hundmat. En stor bil! När de kommer till Ljungby går bilen sönder. De får vänta tills någon har kört upp företagets andra varuleveransbil, packa om och sedan iväg igen några timmar försenade. Stressade, dåligt väder och säkert inte så glada. Har en massa människor som står och väntar på dem. Då utanför Södertälje händer det igen - bilen går sönder! Vad är oddsen?

Nåväl, desperat får de till slut tag i en hyrbil (buss), packar om allt igen - ännu fler timmar försenade! Ännu mer stressade för de som väntar förstår säkert men är troligen inte alls lika glada längre. Till oss kom de nio timmar sent - men ändå glada!!! En eloge!

Visst jag fick jobba tre timmar längre...men då hann man ju bara undan lite extra.

Sedan när jag tänker efter lite. Jag stod hela dagen och var lite irriterad över min nya mobiltelefon som jag fått. (jättefin!!!) Att den inte visar klockan när den inte används - som min gamla gjorde. I manualen står det att den alltid ska visa klockan i vänteläge och det finns ingen inställning för det!

Jämför man problemen så får man lite perspektiv. Men det är ju synd att någon ska behöva ha sån otur för att man själv ska inse vilken tur man själv har! Jag fick ju en ny mobil!!!

Vi är konstiga vi människor!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback