Dvalans konstiga ageranden

Jag sover väldigt konstigt! Är som ett övertrött barn springer tills jag somnar på plats där jag är. Ibland blir det i soffan andra gånger fåtöljen (det är inte skönt nästa dag) eller något golv någonstans. Det har till och med hänt att jag blivit så där akut trött när jag varit på toaletten att jag måste sova NU. Att ta sig till sovrummet är en omöjlighet - måste sova NU!

Med andra ord så sover jag lite var som helst. Det är väl ok att man somnar på något konstigt ställe och sover några timmar.Men eftersom jag inte längre har pappa som kommer och lyfter upp mig och lägger mig i säng så kan det ju bli lite knöligt ibland. Det är då det händer - det jag inte förstår.

Jag vaknar till framåt småtimmarna går upp och kissar och går och lägger mig på samma ställe igen!!!! Det är som om hjärnan är helt urkopplad. Har man en gång somnat på ett ställe är det där man ska bli resten av natten. Det har även hänt att när jag somnat på ett golv vaknat upp av att jag fryser, gått upp, in i sovrummet och hämtat täcke och kudde! Vad händer??!!! Eller den berömda gången jag sov i badrumet (på golvet) och frös...sträckte mig inte efter en handduk utan tog en ruta toapapper och la över axeln. EN RUTA!!!! - för det blev ju så varmt och gott då!! (OK, den gången var jag inte helt utan alkohol i kroppen)

Ja, jag somnade i soffan i gårkväll och sov i full mundering (jeans och tröjor). Man känner sig så snygg då när man vaknar...men varför går man inte till sängen????

Jag vet att jag inte är ensammen om detta problem. Kanske med att sova på golv men inte ensammen i att inte gå till sängen!

Varför???

Kommentarer
Postat av: Skrutt^^

haha en ruta xD, gud vad jag saknar min eva!!

2007-03-01 @ 09:31:59
Postat av: Ulrika

Ja du! Kanske ska lägga ut lite filtar så att du alltid är redo. Du får lägga till ett alias - skalman. För när mat- och sovklockan ringer är det läge...

Postat av: vanja

Varje gång jag somnat i soffan mår jag som en liten prinsessa. Att vara så där trött att man bara inte kan hålla ögonen öppna och inte orkar ta sig till sägen, det ger den bästa sömnen. Visst kan det kännas lite stelt när man vaknar men det är ett litet pris att betala för den lyxen.
Knäpp???

2007-03-01 @ 22:55:03
Postat av: Vanja

Varje gång jag somnat i soffan mår jag som en liten prinsessa. Att vara så där trött att man bara inte kan hålla ögonen öppna och inte orkar ta sig till sägen, det ger den bästa sömnen. Visst kan det kännas lite stelt när man vaknar men det är ett litet pris att betala för den lyxen.
Knäpp???

2007-03-01 @ 22:56:28
Postat av: vanja

Varje gång jag somnat i soffan mår jag som en liten prinsessa. Att vara så där trött att man bara inte kan hålla ögonen öppna och inte orkar ta sig till sägen, det ger den bästa sömnen. Visst kan det kännas lite stelt när man vaknar men det är ett litet pris att betala för den lyxen.
Knäpp???

2007-03-01 @ 22:57:52
Postat av: Bengan

Hm, jag har ett vagt minne av den där toalettincidenten, var det det inte den gången som glasögonen försvann?

2007-03-03 @ 11:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback