Sortering.....

sortering...sortering...sortering...man börjar i ett hörn av lägenheten och sedan så flyttas högar runt till dess att man hittat plats för allt som ligger på fel ställe. För att skapa nya ställen får man sortera i något annat hörn...och sedan i ett annat...och i ett annat...ett evighets projekt.

Men när man är klar så är det superskönt! I tankarna planerar jag redan om på olika platser. Smartare förvaring. Vad kostar nya garderober? Tittar, planerar och omorganiserar. Nu är ju nästan köket klart så nu är tankarna på sovrum och hall. Om man kunde köpa...och göra...

Vem vet om något år så kanske alla planer är verkställda bara för att börja om på nytt igen. Varför spar man på så många saker? Kanske kan jag rensa ut ännu mer av det jag har. Få bort en del bokhyllor och på så sätt få mer golvyta. Fast vinden är ju nästan full...men med nya hyllor där kanske man kan få ordning på den också....

Kan man kanske slänga en del gamla möbler som jag har och bara sparar för att de kommer från mormor/är gjorda av farfar...fast det vill jag ju inte. De kan vara bra att ha om jag någon gång tänker bo större...kommer jag någonsin att bo någon annanstans? Är det värt att spara på? Eller kanske om nu min dröm med eget behandlingsrum och center går igenom så kan jag ju använda en hel del av möblerna där....

Det är nog bäst att inte slänga något.

Fast ibland skulle jag bara vilja tömma hela lägenheten på allt och börja om från början. Nya möbler som frigör mig från det gamla mönstret. Någonstans så byter man ju bara ut det gamla till något bättre eller ännu oftare man fyller bara på med mer....

Hmmmm, men vi människor är väl samlare...eller...

Kommentarer
Postat av: Trlm

He he...du har så rätt så!
Önskar dig redan nu en God Jul!
Ett Gott Nytt År!
Med många bra förvarings utrymmen för, all vänlig energi,så den inte får möjlighet att stangera
Kraaaaam!
Trlm.

2007-12-17 @ 14:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback