Varför barn blir till...

Vet inte om det är luften i norrland eller tiden som gör att när jag kommer hem så är det alltid knut på hjärnan. Norrlandsångest har jag döpt det till. Även om vi har haft det toppen utan större kontroverser med mor o far så blir det ändå alltid ångest!

Jag har nog för mycket tid med mina egna tankar när jag är där uppe. Nu behöver jag få rensa och springa ifrån dem. Vad är meningen med allt?

Har i alla fall klurat ut varför man skaffar barn. Genom att skaffa barn tillsammans så får man något annat att tänka på än sin tvåsamhet. Man fokuserar på barnet och behöver inte längre märka när ens partner inte ser en eller vill lyssna på en längre. Barnet tar ju all uppmärksamhet. Om man själv börjar bli lite trött på sin partner så kan man själv ha världens bästa ursäkt - barnet!

Självförverkligande och självuppfyllande är detta barn. Vi andra som bara lever i parförhållande ser när den andre har lessnat och blir själva då med klump i magen och undrar om det skall gå över eller om h-vetet snart brakar lös. För det är det enda som man aldrig kan göra något åt. Har den andre väl lessnat så är du i en återvändsgränd. Men med ett barn så bara babblar du vidare om första stegen som togs och att den sa "ladita" i morse men ville inte äta sin gröt.

Japp, man får även ett nytt samtalsämne som båda är engagerade i. För när tiden och den stora grå vardagen har satt sina tänder i ett förhållande så vill man inte längre höra vad den andre har att säga. Man bryr sig helt enkelt inte. Men vad ens barn har gjort det vill man alltid veta oavsett vem som berättar.

Barn kanske ändå inte är helt och hållet av ondo ändå...kanske fyller de en viktig uppgift i förhållandet i alla fall...

Kommentarer
Postat av: u

Eller inte...

2007-08-12 @ 17:56:03
Postat av: Daniel

Beträffande andra stycket; jag håller inte med!!! När det har gått till nämnda punk så kvittar det nog vad den andra talar om. Helt och hållet!! Även om det skulle råka beröra punkten ett gemensamt eller egna barn.

2007-08-12 @ 23:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback