Energihöjning, stulen trötthet och tjuvjakt

Nog för att jag är ödmjukt tacksam att få lov att vara ett verktyg som kan hjälpa andra att må bättre. Tacksam även för de gåvor och verktyg guider och vissa djur ger till mig. Men ibland när guiderna tycker att jag är mogen för en energihöjning och de skickar på energi utan att prata med mig innan - så att jag hör i alla fall. Då kan det bli jobbigt och kanske inte lika roligt hela tiden.

De startade i torsdags kväll runt 9 snåret. Jag låg och skakade i sängen hela natten och min skönhets sömn blev förstörd. Fredag gick jag runt i så starka energier att jag var konstant yr och illamående. Hade svårt att hålla mig kvar på jorden... Igår lugnade det ner sig lite...men satte igång idag igen...pust. Förra sommaren höll det i sig i två veckor...undrar hur länge det kommer att hålla på nu??? Fast jag är ändå tacksam...men just nu vill jag bara kräkas...av yrseln energierna ger mig. Men det är spännande att se vad som händer när höjningen är klar....

Hela veckan har jag gått och planerat helgen. Ville ha en sån där perfekt trött och bitterhelg. Komma hem på fredag kolapsa på soffan - sova mig igenom helgen - vakna på söndagkväll. Svara surt och bittert på frågor som är välmenta vända ryggen till och somna om. Ligga på rygg mina vakna stunder och titta i taket.

Fast det gick inte! Fredag var jag inte alls så trött att jag kunde kollapsa. Inte heller har jag kunnat ligga på rygg och inte göra något. Försökte kasta ur mig några bitter f... tant kommentarer igår men det gick inget vidare eftersom jag började skratta direkt efter.

Däremot så var min sambo precis så där trött som jag hade planerat att vara. Livet är inte rättvist. Han stal hela min trötthet!!! Igår var jag riktigt sur på honom just för att han var trött och inte jag!!!

Fast i morse hamnade jag mitt i en tjuv och polisjakt. Var som vanligt på morgonpromenad med hunden. Plötsligt så ser vi en polishelikopter cirkulerar lågt över vattenytan. En liten gummibåt med två män direkt under helikoptern. Båten tar sig in till land och helikoptern fortsätter cirkulera.

Vi går ner till vårat badställe och ser hur det flyter något i vattnet en bra bit ut. En annan båt puttrar fram till det som flyter och drar upp en svart plastsäck (tung) ur vattnet. Nu skenar ju fantasin lite och jag började fundera på vad det var som hände. Var det någon som hittat en styckad människa som flöt omkring där ute...var det likdelar de letade efter? För något letade de (poliserna) efter det var jag säker på.

Så när vi går vidare kommer en hund patrull där hundarna gick i fullt sök och poliserna hängde efter så gott det gick. Sedan kommer en skock poliser till (utan hund) och sprider ut sig i området. Båda broarna över till holmen stod det polisbilar och blockade av. Men det var inte avspärrat.

Väl hemma ser jag på nätet att det var en tjuvjakt som hade pågått och att de båda tjuvarna (männen i plastbåten) var gripna. De hade länsat en båt som låg i en hamn en kort bit därifrån.....

Nu är det arbetsvecka igen och jag hoppas mitt illamående snart går över...

Kommentarer
Postat av: K

Ha! Hamnade i samma polisjakt tillsammans med J. Sköt om dig så ses vi i veckan.

2007-08-26 @ 23:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback