Ute på span...

...stod i den varma solen en stund igår och tittade på alla människor som gick förbi. Det är ett nöje som jag kanske inte är så stolt över att erkänna. Mest bara för att jag tyst i mitt huvud granskar hur de klär sig och applåderar vissa och dömer ut andra. Tänk om hon/han istället hade haft en annan typ av byxor på sig....då skulle de vara fina. Illa jag vet. Vem är jag att döma så som jag klär mig?! Eller är det kanske därför?

Jag faschineras av de som orkar lägga ner så mycket tid så att varenda detalj sitter rätt. Det ena byxbenet har hakat upp sig i sockan på precis rätt sätt och man ser att det är noga uträknat och fixat med i säkert någon minut. Ingenting är lämnat åt slumpen. Kanske önskar jag (eller snarare Barbie) att jag skulle ha det tålamodet att fixa allt rätt. Men spelar det någon roll egentligen?

Det som gör att kläder funkar eller inte i mina ögon är hur man bär upp dem. Nej, jag pratar inte om hållning eller passform utan om människan ser bekväm och avslappnad ut i det hon/han har på sig. Då funkar allt! När de kommer ned för gatan avslappnade och med en skön utstrålning - då är allt rätt oavsett hur lång tid som lagts ner elller vad för typ av kläder de har på sig. Om det matchar eller inte om det är stilrent eller kaos.

När det däremot kommer någon superfixad som säkert ägnat timmar åt att prova, byta, byta igen och lägga allt på plats men är stela och obekväma eller det värsta av allt ser sura ut. Då funkar inget. Verkligen ingenting. Spelar ingen roll vilken hottie du är - du blir ful! (i mina ögon i alla fall) Glädje, avslappnad och bekväm - då är man snygg! Resten - kroppsform, klädstil, hår, make gör kanske viss skilland men inte stor.

Utstrålningen är allt!

Så gå nu ut och stråla i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback