Listan är snart klar!!!!!!!!!!!!

När man har fullt upp med livet, jobb och alla vardagssysslor så byggs det sakta men säkert på en lista med dåliga samveten. Saker man vill/måste ta tag i och göra men de är inte tokakuta så de sparas till sen...
Även om de sparas till sen så ligger de och gnaver sakta men säkert längst bak i huvudet.

Varje morgon man vaknar så kommer de upp. Idag kanske jag hinner fixa det och det om jag bara...sen läggs planen upp för dagen. Sen hann man inte i alla fall - bara för att man pratade lite för länge i telefon; mötte någon på hundpromenaden som tog lite extra tid; stötte på något annat på vägen som var tvunget att göras. Listan ligger kvar och gnaver på kvällen när man lägger sig igen.

Men sista veckan har jag haft fullt upp RIKTIGT fullt upp. Ändå har jag lyckats att bli av med flera av mina dåliga samveten. Några nya har kommit till men inte lika stora - det känns såååå skönt. Har tre punkter kvar som måste tas om hand - snart. Och tre punkter som är mindre stressande som jag vet att jag kan stöka undan väldigt fort och snart ...när jag får en kvart över.

Tänk att det är så ont om kvartar!!!! Var tar de vägen??? Men det är skönt - väldigt skönt! Känns som om jag kan börja andas igen och kan unna mig att sitta ner och njuta utan att ständigt tänka på vad jag borde göra/ha gjort istället...

DET blir i alla falll jag glad över!!!!

Kommentarer
Postat av: vanja

Håller helt med! När listan är borta kommer friheten. Fast ofta tycker jag att listan tycks ha ett eget liv som gör att den alltid finns på något mystiskt vis.

2007-04-02 @ 12:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback