Jag är fortfarande påskbitter men Barbie är kär!!

Nej, jag har inte kunnat släppa bitterheten. Jag snarare vältrar mig i den - men att tvätta och städa hela helgen när alla andra har roligt det blir nog bra. Så kan mannen och hunden åka till landet på måndag istället - så får de lite kul i alla fall. Visst är jag bra som bittertant??? Faktum är att jag verkligen tänker så men samtidigt så tror jag lite att jag gör det bara för att jag KAN och vill. Vill inte släppa martyrskapet och bitterheten!

Går nästan och hoppas på att mannen ska vakna och säga - jag åker och tränar nu - då kommer vi inte att göra något idag....så får jag mer att vältra mig i. Tyvärr fick jag trevligt sällskap på morgonpromenaden så det kan jag inte klaga på....undrar om jag ska ringa till någon som inte svarar??!!

Inte ens Barbie i hennes nya eufori kan ta över min hjärna fullt - bitterheten vinner!

Barbie är kär!!! Hela veckan har hon desperat försökt att hitta rakblad. De är slut överallt!! Så igår köpte hon en ny hyvel istället. Gilette Fusion - fem blad + ett för finjustering. Jag är glad att hon inte kom hem med någon ny frätande syra eller vax!!!

Hon hoppade in iduschen så snart jag tillät henne....och rakade...blev kär! Ett blad räckte till båda benen, inga stora tofsar kvar på ställen som är svåra att komma åt. (Förstår inte varför det alltid blir samma hårstrån som missas vid rakning...helt plötsligt upptäcker man tre jättelånga hår som säkert kommit undan tre-fem rakningar..varför alltid samma och på samma ställen???).

Det tog 40 minuter kortare tid att raka! Bra, snabb och effektiv!!!! Kan man som Barbie önska sig mer?

Dessutom har jag lovat henne att vi ska klippa oss...och hon har förstått att det nog kommer att finnas tid över i helgen för att gå på ansiktshåren med syra igen!!! Kanske till och med måla tånaglarna....

Hon älskar denna påsken!!!!

Jag är bitter men Barbie dansar och ler!!!

Glad Påsk!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback