Det kliar!!!!!!!!!!!!

Finns det något värre än när det kliar?? Speciellt om det är så att man inte kan klia tillbaka - frustration! Alltid när jag är på väg att bli förkyld kliar det. I halsen och i öronen. Hur snygg är man när man konstant kliar sig i öronen?? Nej, det får man inte om andra ser! Inte heller får man klia sig i näsan. Spelar ingen roll om du har stått i damm och är helt knastertorr och det kliar s**an. Det får inte man!!!!

Eller de där trevliga myggen som kan bitas på de flesta ställena man inte får klia sig på. Men det är ju sååå gudomligt skönt att klia. Varför får man inte det? Alla måste ju uppleva kli och veta hur skönt det är när man ger igen.

OK att man kanske inte skall köra upp hela handen i näsan och rota runt. Men nu pratar jag om att bara klia lite tillbaka...inte gräva fram bobbor. Är det för att visa att man har självdiciplin? Tänk när jeansen nöter mot myggbettet på baksidan av låret...hur galen kan man bli?

En social regel som jag inte förstår eller snarare inte vill förstå. Jag vill klia tillbaka. Hur kom den till? Är det från medeltiden när man genom inte att klia visade att man var ren och inte hade löss? Var det bara fattiga som hade löss på den tiden? Och därför blev man "finare" om man inte kliade...

JAG VILL KLIA!!!!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Om det nu kliar så får man väl visst klia tillbaka!!!
Det här med att man "Inte får" ligger ju bara hos en själv. Helt beroende på hur man vill att andra ska uppfatt en ifråga om hygien. Som om nu det skull vara viktigare än att få GE IGEN!!!!
Det skulle ju i så fall innebära att om man kliar sej (var det/man nu än är)så är man då både smutsig och ohygienisk, eller? Tänker man så om man ser någon som kliar sej.
Vilka små människor vi är då.

2007-04-19 @ 12:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback