Det bidde....

...det bidde en soffa!!! Idag åkte vi ut för att i första hand skaffa en köksfläkt och sedan en till låda till köket samt nya handtag till köks skåpen. Men vi kommer hem med en ny soffa istället!!! Det var ju i och för sig väldigt bra för den gamla som jag lånat från mamma och pappa hade nog tjänat ut sina dagar.

Mor och far köpte den till deras första hem 1961. Sedan har de använt den var dag fram till 1985 då fick den vila några år fram till 1991 då jag övertog den. Sedan har den gamla härken tjänat mig varje dag fram till idag. Idag fick den gå till sin sista vila. Må den sova sött i sofflandet.

Vi tackar den för lång och trogen tjänst och förmodligen kommer inte den nya att orka med ett så långt liv som denne. Den har gett oss många mysiga stunder och många rofyllda nätter. Det är med lite vemod i hjärtat som jag tar farväl.

Nästa helg skall den få nya lekkamrater i form av soffbord och fotpall. Under veckan nya kuddvar och annat pynt.
Det är omöjligt att bara byta ut en sak. När man börjar så måste allt förnyas. Men när detta är klart så är vi nöjda ett tag...bara hallen kvar...men det får bli efter sommaren.

Nu snart dags för en ny arbetsvecka...bara 3 timmar kvar...

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kul att köpa nya möbler!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback